Tänased keelepärlid: “Saate vašingu pealt seivingut, kui meie pesupulbrit ostate!”


Heliseb telefon. Võtan toru: “Jah, Katrin kuuleb.”

“Tere, Katrin. Mul on hea meel, et teid tabasin. Muidu oleks väga oluline info jäänud teile edastamata,” ütleb naishääl.

Seepeale vuristatakse mulle ette firma nimi, mille palgal ollakse. Ootan endiselt, et mis info nüüd laekub.

“Ma tahan teile soovitada meie pesupulbrit, mis on tuntud selle poolest, et annab iga vašingu pealt märkimisväärset seivingut, kuna on “concentrate” koostisega.”

“Mida te pakute?” tuleb üle huulte kiiremini, kui mõte tööle hakata jõuab.

“Meil on “concentrate” pesupulbrit, mida saab väikese hinna eest kasutada nii valge kui värvilise vašingu juures.”

“Mmm. Ahah. Tänan! Ma siiski loobun. Teinekord palun rääkige eesti keeles,” ei suuda ma mainimata jätta.

“Ma ju räägin. Millest te aru ei saanud,” imestatakse teisel pool kõnetraati.

“Öelge “pesema“, öelge “säästma” öelge “kontsentraat,” üritan selgitada.

“Te saite ju aru. Miks ei või ma rääkida, nagu ma räägin? Ilusat õhtut!” lõpetab helistaja kõne.

______________________

Kui nüüd järele mõelda, siis sõna “seiving” olen ma ka korra varem kuulnud. Kundas ühes tehases rääkis ettekande tegija “seivingutest keskkonna heaks” ja “ettevõtte rahalistest seivingutest“. Äkki need sõnad ongi levinud?😀Pilt

3 responses to “Tänased keelepärlid: “Saate vašingu pealt seivingut, kui meie pesupulbrit ostate!”

  1. ma saan aru, et keel areneb, aga see on küll keele solkimine.

  2. Märkus, et järgmisel korral palun inglise keeles, oleks võinud olla in inglišš. Tekkis kohe huvi, kuidas müüja vastanud oleks.

    • mõtlesin muidugi nii, et “palun järgmisel korral eesti keeles” võiks öelda inglise keeles…
      keeled puha sõlmes siin keset Euroopat🙂
      –> häbenedes vasemale, ära

Tänan sind kommentaari eest :)

