Tondi kasarmutest võiks teha uue Kunstiakadeemia


Sattusin Tondi linnaossa Tallinnas ja seisin silmitsi lahmakate kasarmumajadega, mis oma välimuse poolest vääriksid renoveerimist. Ja nüüd ei saa ma lahti mõttest,et just siin võiks paikneda Kunstiakadeemia. Miks peaks akadeemia üldse kesklinnas asuma?

8 responses to “Tondi kasarmutest võiks teha uue Kunstiakadeemia

  1. Õige, ainult kaubanduskeskused peavad kesklinnas asuma. Mida kaugemal kunst rahvast on, seda parem!

    • Aga kui me kõik kesklinna viime, miks siis rahvas üldse äärelinna peaks minema? Täpselt sama asja küsiks vastu. Kas TTÜ on halb ülikool, kuna ta ei asu kesklinnas?

      • Tegelikult oleks ju vahva, kui akadeemial oleks juures linnak. Miks peab akadeemia olema taas surutud piiratud territooriumile, mille haldamine on kallis juba puhtalt asukoha tõttu? Et tudengitel poleks kohta parkimiseks ega puhkamiseks… Et akadeemia oleks lärmi sees.

        Ega’s keegi kunsti õppimata jäta, sest peab kesklinnast väljuma.

  2. Olen põlistallinlane ja näeksin hea meelega, et kesklinnas mitte ainult äri ei vohaks. Kunstiinstituut oli Tallinna kesklinnas samal kohal juba mu sündides eelmise sajandi alguspoolel. Hiljem jäi see ilus hoone laiendamisel uue hoone sisse, aga kunstitraditsioon jäi. See väärtustab kesklinna. Praegune kavatsus akadeemia kuhugi linna äärde viia on minu meelest kurb, isegi väga kurb, sest see tähendab, et kesklinna tuleb järjekordne kasumiahne ärihoone. Samas võiks osa kunstiakadeemia õppetoole olla ju kompaktselt kuskil äärelinnas, kuid üks ilus ja särav kunstitudengite peamaja kuluks Tallinna kesklinna väga ära – ja traditsioon peaks jätkuma. Aga seda kahjuks mõistavadki vist ainult need, kes seda linna armastavad, mitte tulnukad, kelle juured on kuskil mujal maakohas.

    • Ma olen põlistallinlane. Mu juured on ka sellest linnast. Mu arvamusega pole mu sünnipaigal miskit pistmist.

      Kui kunstiinimesed tunnevad, et särav peamaja kesklinnas on see, mis neil kunsti teha aitab, siis muidugi. Võib-olla tõesti loeb peamaja asukoht nii palju. Minu silmis on soov õppida ja teha kunsti asukohast olulisem.

    • Eesti Kunstiakadeemia on silmitsi maksejõetusega. Ülikool on silmitsi ka olukorraga, et ei suudeta rahastajatega kokkuleppele saada. Kui nii edasi läheb, võib akadeemia üldse kaduda. Olulisem on kunstihariduse jätkumine… Minu poolest jätkugu see kesklinnas või äärelinnas või üldse teises linnas, aga jätkugu. Ja jätkugu kestlikult. Mulle lihtsalt tundub, et soodsamal pinnal on jätkamise võimalused suuremad.

  3. EKA on seal alati olnud ja see on EKA “koht”. Ma ei leia, et sitase Europark parklateketi liigkasuvõtjad peaksid sinna rajama järjekordse kruusaplatsi. Ka ei leia ma, et 360 ruutmeetrist kaubanduskeskusest elaniku kohta meile väheks jääks. Mille kurivaimu pärast ei peaks kunstiakadeemia asuma traditsioonilisel kohal? Kesklinn või mitte ei puhu pilli, tähtis on see, et akadeemia on seal ju alati olnud…

  4. Siis jääme ootama! Ja loodame, et makseraskused on ajutised…

Tänan sind kommentaari eest :)

