Kui kiirelt lõppeb armastus?


Olen viimase kuu jooksul kuulnud erinevaid hinnanguid aja kohta, kui kiiresti peaks mehe ja naise vaheline armastus otsa saama. Minus  tekitab selline piiride seadmine hämmastust, samas ka kurbust.

Kas me üldse saame määratleda, kui pikk on keskmine armastus? On see 6 kuud, 1 aasta, 3 aastat või 4 aastat? Äkki on hoopis pool sajandit nagu mu eakal naabriproual?

Ja kas me üldse vajame armastuse lõppemise kuupäeva? Kas tõesti peab “parim enne” sildi külge panema ka inimestevahelistele suhetele? Mina eelistan olla mina ise. Ma ei taha olla statistiline keskmine.

Mulle tundub, et tarbimisühiskonna elunorm “palju, odavalt, kiiresti ja pikaajalist kvaliteeti väärtustamata” on tunginud ka inimsuhetesse. Me julgeme seksida, aga ei julge omavahel suhetest rääkida. Esimese probleemi peale on kombeks lahku minna või armukese juurde tõtata. Partnerit valitakse numbriliste näitajate põhjal, mitte inimlike omaduste alusel. Soov saada on suurem, kui oskus ise panustada…

Tänapäeval on suhted tarbimiskultuuri osa. Uue mudeli ihalus ja mitme armukese vahet jooksmine ei ole armastus. Armastus ei ole ka palganumbri alusel partneri valimine.

Armastus suhtes on austus (austan teise arvamusi isegi, kui need ei klapi minu omadega / väljendan eriarvamusi teist tahtlikult solvamata), hoolivus (mulle läheb korda, mida mu partner teeb ja mõtleb / olen olemas nii heas kui halvas), pühendumine (ma tahan olla suhtes just selle inimesega / ma ei jookse esimese mure peale minema), arvestamine (suhtes otsin kompromisse), teisele ruumi andmine (armastus ei ole klammerdumine, sõpradest loobumine või 24/7 koos olemine), soov koos olla (mul on suhtes piisavalt hea olla / partnerist eemal olles hakkan teda igatsema), julgus rääkida ja kuulata (ma julgen ja tahan rääkida ning teist inimest ära kuulata), ausus (kui pole vastupidist kokkulepet, siis olen monogaamne / räägin oma puudustest ja eksimustest ausalt ) ja iha (ma tahan jagada intiimsust).

Oeh, välja tuli pikk ja põhjalik nimekiri. Armastus ei ole kiirtoit. Iha seevastu võib ja saab olla kiirtoit. 🙂

Aga tagasi armastuse lõppemise juurde… Kui võtta teadmiseks, et suhe saab kesta 4 aastat, siis tõenäoliselt see rohkem ei kestagi. Miks? Sest sa ise ei usu selle võimalikkusesse!

3 responses to “Kui kiirelt lõppeb armastus?

  1. jah, see kiirelt, odavalt ja palju on tõesti suhetes ka, kahjuks.
    armastuse lõppu püüda ajaliselt paika panna on ülimalt tobe. eriti veel, kuna suur osa ei saagi aru, millal on armumine ja millal armastus. see esimene ongi selline kiirelt ja palju ning kui see möödub, siis arvataksegi, et oi, armastus sai läbi.

  2. Armastus on nagu lõke, mis vajab jätkuvat toitmist. Kui kumbki enam armastuse lõkkesse midagi ei lisa, siis ta tasapisi kostubki.

  3. Armastus teiseneb ja muutub, äsjaabiellunu tunneb ja mõtleb hoopis teistmoodi, kui 20 kooselu aasta järel.
    Ma ei ole suurt kokku-lahkukolimist oma tutvusringkonnas märganud. Kui kroonikat lugeda, siis muidugi jääb teistsugune mulje.

Tänan sind kommentaari eest :)

