Tallinnasse on vaja kohatasuta kirbuturgusid!


Koristasin hiljuti kappe ja leidsin sealt suurema koguse asju, millest oleksin nõus loobuma. Ma ei taha neid viia Uuskasutuskeskusesse, sest neil asjadel on minu jaoks rahaline väärtus. Ma ei viitsi igat pisemat vidinat müüa osta.ee tüüpi keskkonnas. Lihtsalt ära visata ma neid esemeid ka ei taha. Sooviksin hoopis osaleda mõnel kirbuturul. Kasvõi sellepärast, et mulle meeldib kaubelda!

Tartlastel oli 2011. aasta suvel mugav – kõik, mis majapidamises üle jäi, sai Emajõe kirbuturul rahaks või vahetuskaubaks teha. Miks tallinlastel sellist võimalust pole?

Miks ei võiks linn võimaldada elanikele kohatasuta kirbuturgu? Veel parem tasuta kirbuturgu igas linnaosas? Kasud oleksid sees ju linnal endal… Esiteks tekiks vähem sodi, mida ära visatakse. Vaesem seltskond saaks endale lisaraha hankida – see suunatakse hiljem toidupoodidesse ja kommunaalmaksetesse (vaesem kirbuturuline pole alati joodik või asotsiaal). Linn saaks rahva silmis head mainet. Keskkonnale ja ka linna heakorrale tehtaks heategu. Minusugused inimesed saaksid kappidesse ruumi juurde. Kasusid on teisigi.

Kas tõeti peab iga ürituse pealt teenima piletimüügiraha? Kas tõesti pole linnaosades ühtegi parki või platsi, mida regulaarselt tasuta kasutada saaks?

6-10 euro eest, mida Tallinnas kirbuturgudel kohatasuna küsitakse, ma kauplema ei lähe. See on liiga palju. Võib-olla ma ainult 10-20 eurot teeningi…

________________________________________

Mis teeb ühe kirbuka heaks?

  • Kirbukas peab olema tasuta, sest siis saavad tulla kõik.
  • Vanakraamiturg peab olema kodu lähedal – näiteks igas suuremas linnaosas oma.
  • Üritus peab olema regulaarne, sest ühe päevaga ei suuda sa kunagi kogu kraami maha müüa.

22 responses to “Tallinnasse on vaja kohatasuta kirbuturgusid!

  1. Ma olen kindel, et kui pöörduda linnaosavalitsuse poole ja seal oma idee välja käia, siis kindlasti pakutaks mingeid variante. Usun, et huvilisi oleks palju

  2. Arutasin oma Soomes elava ämmaga just hiljuti kirbuturgude teemat. Teda väga hämmastab, et siin midagi sellist käima pole läinud. Kindlasti on väga palju inimesi, kes samuti oma kraami pisihindadega müüa tahaks, aga kellel pole võimalik ise müümas käia. Selleks on seal kirbukal kohe müüjad, viid oma asjad talle ja tema müüb siis mitme inimese kaupa. Mul on küll hetkel meelest läinud, kuidas seal kohatasudega on, aga kindlasti (kui need üldse on) pole need nii kõrged kui siin Eestis. Ma ise pole Soomes kirbukatel käinud, kindlasti on teadlikumaid inimesi, kuidas seal asjad toimivad.
    Oleks meil siin ainult tegijaid ja asja käsilevõtjaid (minust kindlasti pole, selleks on teistsugust inimtüüpi vaja, aga neid kindlasti leidub). FB-s mingi grupp luua ja sealtkaudu peale hakata?
    Muig, täna lehes artikkel Lasnaka turule elu sissepuhumisest. Oleks siis sealgi see võimalus …

    • See on pigem kommertskoht. Kirbuturuga pole siin ju ühist. 6 eurot iga vahetuse eest on päris soolane!😦😦😦

      Lehel on kirjas: “Süsteem on selline: Toote oma asjad meie juurde, hindame need koos Teiega ära ja vastavalt turuhinnale anname igale esemele alltoodud skaala järgi tärne. Peale seda on Teil võimalik oma tärnide hulga eest valida asemele riideid / aksessuaare (kõik meie juures olevad asjad on juba eelnevalt tärnidega hinnatud ja märgistatud). Iga eseme vahetuse eest on meie teenustasu 6 eurot. Kuna meie eesmärk on pakkuda oma klientidele kvaliteeti, siis võtame vastu ainult kahjustamata ja kandmisjälgedeta riideesemeid (min. turuhind 25.-).”

  3. Jaa! Midagi sellist oleks tõsiselt väga vaja! Kahe käega poolt🙂

  4. Ma ei tea küll, kus sa elad, aga Maire Aunaste kirjutas just facebooki:

    Tere! Kirjutan ka siia, et Tartu Emajõe kirbuturu avamine on tänavu laupäeval, 26.mail…Vähemalt täna selline plaan on. territooriumi haldajaga on läbirääkimine järgmisel nädalal. Ja UUDISEID KA! Laupäeval, 19. mail, ootan kõiki kirbuturusõpru Pärnusse, jõe-äärsesse uude, avatavasse kirbuturgu ja järgmisel päeval, ehk pühapäeval, 20. mail, Tallinnasse, “Kalevi” Keskstaadioni territooriumil avatavale kirbuturule…Infot kõige selle kohta hakkan levitama juba sel nädalal. Tervitades Maire

  5. Minu kogemus näitab, et see mida ei vaja ma ise – pole eriti vajalik ka teistele

    • Mul on vastupidine kogemus. Ise olen ostnud näiteks raamatuid kirbukalt. Lemmiktassi ostsin kirbukalt jne.

      • Oleneb ikka, mida sa müüd. On neidki, kes Tartus mitme kuu üüri kokku said ja oli ka neid, kes 10-20 eurot korraga teenisid…

      • Minu kogemus ka vastupidine. Võtsin terve suure kastitäie lasteaasju, millel kõigil oli miski viga küljes (kas plekike või veidi hargnenud või lihtsalt polnud enam eriti esteetiline). Algul müüsin 50 sendiga, pärast oli plaan need lihtsalt ära anda. Selgus, et see oligi kõige popim kast üldse. Mis sest, et kõrval oli 1 erutoga kõvasti kenamad asjad.

  6. Miks ainult vinguda :D? Kurtsid ju just, et ei ole tasuta kirbukaid. Mina lambist leidsin info, et näedsa, ikka tuleb Tallinnasse ka, ja siis sa pead ikka vinguma, et raske on kohale tulla. Ehk peaks keegi sind sinna limusiiniga viima ka? Sesmõttes, et muidugi oleks tore, kui igas linnaosas oleks kirbukas, aga seni kuni ei ole, siis võiks rõõmustada selle ülegi, et KUSKIL on ja annab kohale minna. Ikka parem, kui Tartusse sõita eks ?:D

    • Ma ei vingu. Küsisin, kas see on ikka tasuta? Kas see tuleb regulaarselt? Ja siis jäin mõtlema, et Tartus käisid inimesed suurte kottidega kirbukal – ikka väga suurte kottidega. Et näiteks inimene, kes elab Õismäel, peaks tulema Kalevi staadionile kahe erineva transpordiga… Kui peaks tirima näiteks kahte-kolme väga suurt kotti, siis… paljud jätavad tulemata.

      Minul oleks müüa kraami, mis mahub reisikotti ja mida ma ka teise linna otsa jõuan viia. 🙂

      Näiteks eakam müüja ei hakka väga kaugele tulema, aga tal oleks palju müüa.

      See on tore, kui tasuta kirbukas tuleb. Isegi, kui ta tuleb kesklinna🙂

  7. Eelmisel suvel viis üks noormees Pirital läbi kasutatud asjade müügi koduväravas. Noh, sama süsteem, mis USA-s toimib. Osavõtt ei olnud massiline, aga inimesi leidus. Ma usun, et näiteks Pirital oleks ka linnavalitsus nõus andma turuks mõned korrad oma kasutamata platsi.

  8. 14. aprill toimub Pirita Vaba Aja Keskuse ruumides lasteasjade kirbuturg. Osalemine nii ostjale kui müüjale tasuta. Laudade registreerimine on toimunud juba märtsi algusest ning järgi on jäänud üksikud vabad kohad. Hetkel ca 40 müüjat.

    Huvi korral saad lisainfot http://www.sipukateoaas.ee/et/kasulik-info ja http://www.facebook.com/#!/pages/Sipukate-Oaas/170458949689396

  9. viimane kirbukas oli väga mage, peamiselt ainult hilbud (mida ma ei viitsi sorida, kui midagi väga lahedat kogemata silma ei jää). muud nänni oli imevähe.

  10. Mulle meeldivad just sellised muu nänni kirbukad. Riideid ei ostetagi kirbukatelt. Neid on seal raske realiseerida. Palju lihtsam on müüa nt tasse, taldrikuid, ehteid, mänguasju jms. Fantaasiarikas kaubavalik, nagu Tartus oli, on müüv.

Tänan sind kommentaari eest :)

