Kas oskad arvutada esimese klassi tasemel?


Kuidas õpitakse esimeses klassis lahutama?

Jälgi mõttekäiku…

Tehe: 16-7=9

Arvutuskäik: 16=10+6 10-7=3 6+3=9 9+7=16

Mulle tundub, et on ka lihtsamaid viise, aga äkki ma eksin🙂

____________________________________

ÕHTUNE TÄIENDUS:

Võtsime lõpuks appi värvipliiatsid ja loogika ning lähenesime asjale piltlikult.😀

8 responses to “Kas oskad arvutada esimese klassi tasemel?

  1. Njah, oota, kuni klassinumber kasvab. Meil praegu protsendid käsil (6. klass) ja võimatu lapsele asja lihtsal viisil (ristkorrutisega) selgitada, kuna “õpetaja ei luba nii teha”. Varasemate aastate kirjalikust korrutamisest rääkimata.
    Ma ei saa aru, mis kaudu tänapäeva matemaatikaõpetajatel mõtlemine/õpetamine käib, minu kooliskäimise ajal käis see igatahes sirgemat teed pidi.
    Ja ausalt – mina ei suutnud sellele lahutamise loogikale kahe korraga pihta saada, vaatamata sellele, et mata eriklass gümnaasiumis vägagi edukalt läbitud😀

  2. Loodan, et kolmandal korral said🙂

    Meil laps lahutab suurepärasel peast selliseid numbreid juba kaks aastat ja esimest korda on mata talle segane. Mitte et tehe oleks raske, aga keeldub mõistmast, miks peab nii tegema😀

  3. jah, mina loobusin lastele mate seletamise püüetest, kui selgus, et meie kooliajal õpetatud liitmised-lahutamised on moest maas. Pole ju mõtet “vanamoodi” õpetada, nii läheb kõik peas sassi.
    Aga vanemale tütrele protsendi arvutamise juures ristkorrutist õpetaja oli näidanud plaaniväliselt🙂

  4. Ma saan sellest lahutamisvõttest tegelikult aru küll, aga sellega on üks häda. Nimelt see ei ole hea peast arvutamiseks. Peast arvutamine on aga eesmärk, mis minu meelest on üks olulisemaid. Ükskõik kui lühikeseks või pikaks jääb lapse koolitee, peaks ta siiski oskama peast arvutada. See on elementaaroskus elus hakkamasaamiseks.

  5. Meid õpetati omal ajal nii:
    1) 16-7=9 Arvutuskäik: 7-6=1 10-1=9
    2) 16-4=12 Arvutuskäik: 6-4=2 10+2=12
    Hea ja lihtne ka peast arvutada, sest puudub kolmas tehe, mis peab vahepeal mälus olema.

  6. Huvitav viis.. ja jube keeruline tõesti… minu lastele ikka veel aasta ja paar tagasi õpetati sedasama kümneliseni lahutamist ja siis järelejäänu lahutamist nagu Sinu viimases näites. Nii et sõltub koolist.
    Ristkorrutist protsendi juures ei lubatavat kah koolides jah õpetada, nomaeiteaküllmiks… omal ajal oli see mataolümpiaadidel mul põhivõte ja nüüd siis ei sobi…
    Aga muideks – see mis sa oma lapsega nüüd tegid on sisuliselt koduõpe.. ja seda saab sul palju olema…🙂 eriti veel arvestades, et keeruliseks aetud asja lihtsakskruttimist on keerulisem teha kui algusest peale lihtsalt õpetada…
    Jaksu🙂

  7. Tere. Eeldades et laps 10 piires liidab-lahutab, oleks lihtsam seletada nii: esmalt võtan 6 ära, (aga vaja ju 7 s.t.) 1 veel maha ja on vastus 9. Õpetus on mu meelest mõtetult keeruline, vajab mitme tehte meeldejätmist ja on vastuse kontrolliga. Kas õpetajal on õigust ainult üht ja keerulist viisi nõuda, kas saab loogilis(-ema)t mõtlemisviisi keelata. Seda võiks õpetajaga rääkida. Elame ju vabas riigis. Üks vanaema, kes kunagi algklassi õpetaja olnud.

  8. Ka minu lastele õpetati lahutamist Reeda nimetatud põhimõttel (ja see polnud ju ometi nii ammu), aga ju siis sõltub tõesti õpetajast.
    Ahjaa, poiss sai mul protsenditöö viie, sest kasutas ikkagi ristkorrutist🙂
    Meil endal oli gümnaasiumis üliharitud mataõps, kes teadis ka hulganisti nippe, kuidas matemaatika keerulisemaks teha😀. Kusjuures tegemist oli matemaatikakallakuga klassiga … isegi meie pead suutis segi ajada. Lõpuks ta (piinlik küll) söödi koolist lihtsalt välja, siis saime uue õpetajaga jälle asjadest aru🙂

Tänan sind kommentaari eest :)

