Miks ma austan blogijaid?


Ma ärritun alati lugedes meediakanalitest anonüümseid halvustavaid kommentaare. See on justkui märk inimlikust argusest. Arvata julgetakse, aga välja öelda oma nime all ei julgeta.

Anonüümsed halvustavad kommentaatorid on nagu seljataga kuulujutte rääkivad inimesed.

Blogijad on selles mõttes palju ausam rahvas. Öeldakse, mida mõeldakse ja seda oma identiteedi alt. Identiteedi omamine tekitab aga sisutihedamaid arvamusi ja parandab meediamaastiku arvamustepaljususe kvaliteeti.

Aitäh, Sulle blogija! Aitäh, Sulle oma nime alt arvaja! Aitäh, Sulle konstruktiivse tagasiside andja!

11 responses to “Miks ma austan blogijaid?

  1. Seoses sellega on mul nahk paksemaks läinud, et olen viimastel aastatel suure loetavusega portaalides kirjutanud. Ausalt öeldes on nendest kommentaaridest asjale kasu haruharva, sest nad üldiselt midagi juurde ei too, erinevalt blogide kommentaaridest. Kasuks on kommentaarid portaaliomanikele ja reklaamiandjatele, kuna lisavad reklaami nähtavust.

    Enamasti on portaalide veebikommentaarid kommenteerijatele omamoodi väljaelamise kanaliks, kus nemad saavad oma pingeid maandada. Iseasi kas just ajakirjandus peab veebilehe lugejatele psühhoteraapia teenust osutama isegi sel juhul, et sellest rahalist kasu lõikab. Pingemaandamine käib paraku alati artikli autori arvel, kes peab sellega leppima, et sitaloopimine on artikli eest saadava niru autoritasu sees.

  2. Mina lihtsalt oma lugude kommentaare teatud Bioneeri välistes kanalites ei loegi.

    • Anonüümsus annab ka selle, et inimesi mõnitatakse valimatult. Neist räägitakse valet. Ja tihti tahtlikult. Ei ole minu võimuses anonüümsust keelata. See pole ka minu eesmärk. Ma lihtsalt pean lugu inimestest, kes võtavad sõna enda nime alt .

  3. Kahjuks oled sa erakordselt ohtlikul eksiarvamusel. Eestis on umbes paarkümmend tuhat inimest, kes ei saa oma töölepingu või töökoha sisekorraeeskirjade tõttu vabalt sõna võtta. Ning just need inimesed on paljudes küsimustes eksperdid, kuivõrd nad puutuvad vaidlusaluste küsimustega iga päev kokku.

    Elagu inimese õigus anonüümsusele!
    Maha lühinägelikud, kuid samas enesekindlad inimesed, kes ei saa aru selle õiguse tähtsusest ja vajalikkusest!

    Muide, kui see Sulle huvi pakub, siis mul on tuttavaid, kes näiteks mind mu sõnakasutuse ja lauseehituse järgi *alati* ära tunnevad. Seega – tegelikult ma ei ole anonüümne. Kui inimene ei suuda teksti põhjalikult analüüsida – ma tunnen talle kaasa.

  4. Ja aitähh sulle kirjutamast – avastasin just enda jaoks Bioneeri, väga vahva ettevõtmine🙂

  5. Ma pean kommentaaride sirvimist siiski viisakaks, kuna teinekord võib seal sees ka mõni asjalik olla. Lisaks aitab läbi vaatamine sellest aru saada, kuidas on võimalik selgelt vormistatud arvamust valesti mõista, kas meelega või tahtmata.

  6. Mis välistab selle, et blogija kusagil meediakanalites kolmanda-neljanda-viienda nime all “arvab”?

Tänan sind kommentaari eest :)

