Millises vanuses peaks inimesed maha kandma?


Sellel nädalal olen kolmel korral sattunud vanemate inimeste elu ja seksuaalsust puudutavatele teemadele ning vägisi on jäänud kummitama inimeste arusaam, et intiimsed tunded, seksuaalsus või armastuse probleemid pole vanemate inimeste jaoks. Nad on juskui maha kantud. See olevat lausa rõve, kui 80-aastased intiimsust jagavad.

Esimesena sattusin Kanal 11 pealt nägema seksuaalharidusesaadet, kus brittidelt uuriti, mis vanuses inimesed peaksid seksimise lõpetama. Brittide meelest on vanaduses voodirõõmudega tegelemine võrdne autojuhtimisega – teatud vanusest alates ei tohiks seda enam teha. Vastused olid hämmastavad! Oli neid, kes pakkusid elu neljandat aastakümmet, enamasti  nähti seksuaalsuse surmana siiski viiendat või kuuendat aastakümmet. Neljakümnendates saatejuht Anna Richardson oli pakkumistest ilmselgelt häiritud.

Saade jätkus vanadekodus ja bingosaalis, kus eakatelt uuriti, kuidas siis voodieluga lood on. Selgus, et kui tervis just vahele pole seganud, siis on eakad vägagi aktiivsed. 94-aastane naine kurtis, et tema on lausa hädas, sest teda enam vanuse pärast ei taheta, aga ta ise tahaks küll.

Järgmisena nägin Kadri Kõusaare “Seks ja küla” saadet, kus inimesed nurisesid, et seksist räägivad mittestandardsed ja vanad inimesed. Kas seksi kohta tohibki rääkida ainult neid asju, mis on mugavad? Kas normaalseid inimesi enam polegi? Mul tekkis selle nurina peale hoopis küsimus, et kas eakamad inimesed polegi siis normaalsed… Kas alates mingist kindlast vanusest on inimesed ebastandartsed? Kas telekaekraanile sobivad ainult ideaalkaalus, “ajakirja” naeratusega meigitud klantsinimesed? Kui esineja pole väikekodanlik “töötan heal töökohal, näen hea välja, olen kõrgelt haritud, käin hästi riides ja oskan ennast meeldivalt väljendada”, siis parem surgu maha või olgu vait? Ma ei saa öelda, et Kadri Kõusaare seksisaade mu lemmikute hulka kuuluks, aga lugedes vastikult kitsarinnalisi kommentaare asun meelsasti pigem saate ja seal esinenud inimeste poolele.

Kolmandaks lugesin Facebookist nüüdseks eemaldatud arutelu vanemate inimeste vastiku, ebaesteetilise ja seksuaalsust pärssiva välimuse kohta. Et kui inimene on üle viiekümne aasta vana, siis ta ei saagi (või ei tohigi) seksuaalselt aktiivne olla, sest samas vanuses võimalikud partnereid, kui nad just noa all käinud pole, on rõvedad. Musitavad ja armastust vanduvad pensionieelikud on samuti öökima ajavad, sest nemad enam armastust ei mõista. Ma olin selle arutelu peale esiti nii üllatunud, et lõpetasin poole pealt selle lugemise. Päev hiljem oli vestlus juba kustutatud.

Ma tahaksin väga küsida nendelt arvajatelt endilt, kui vanalt nad iseennast maha kannavad? Et kui 50 kukub, siis on mulla maitse suus ja elu läbi?

30 responses to “Millises vanuses peaks inimesed maha kandma?

  1. Ma arvan, et need asjad ongi rohkem tingitud meediast ja ka üleüldisest nooruse ihalusest. St. see on nö seksikas teema. Kuna vanadus ja koledus pole seksikad teemad, siis need mõjuvadki nõrganärvilistele seksuaalses mõttes rõvedalt. Kõusaare saates vist grimmi ka ei tehtud ju, nii et hoopis selles võis probleem olla?😀
    Aga subjektiivses mõttes on see ka minu jaoks üllatav, sest minu ümber on paras hulk üle 50-aastaseid inimesi ja nad on üsnagi seksikad😀 Loomulikult ei tundu nad ka väga vanad olevat. Vanadus tundub algavat ca 80ndate aastate paiku. Kuna ma ise olen alles 20ndates lapsuke ja mulje on kujunenud puhtalt mind ümbritsevat elu vaadates, siis on imelik, et teised seda ei näe. Või äkki ikka näevad? Igasugused uurimused ja kommentaatorid on väga lihtsalt vildakaks muudetavad. St. seksi küsimuste puhul võib inimestel olla esimene sisemine automaatne mõte, et kas nemad seksiks antud ajahetkel 50-aastasega (olles ise nt 20ndates) ja enamjaolt on vastus eitav, mis kandub ka üle sellele arusaamale, et 50nesed ei seksi. Samas, kui sa ise oled 50, siis on teised 50nesed üsnagi pandavad, ma arvan. Selliste asjade puhul on väga oluline, kuidas küsida. Et kui mõni nooruke väidab, et ta 50ndates on seks surnud, siis tuleks tema käest veel üle küsida, kas ta on kindel et just tema 50ndates ei seksi.

  2. Natuke musta huumorit: meestel pidi olema piiriks see kui enam ei hinga ja naistel paar päeva pärast seda😉

  3. Kui ausalt ütelda, siis kandsin ennast esimest korda maha kusagil 29 aastaselt, ent siis juhtus ime ja 30selt tuli midagi suhtelaadset. Lõplikult kandsin end maha 36selt ja nüüd 45sena ma ausalt üteldes enam eriti hästi ei kujuta ennast seksimas, see tundub olevat esteetiline pühaduserüvetus.

    • Maha kanda tohib ennast vaid inimene ise! Samas, kui keegi oleks sind 25selt maha kandnud, siis oleks ta seda liiga vara teinud…

      • 25selt ma faktiliselt alles alustasin seksuaalelu😛, sest ma olin kuni 22 eluaastani radikaalse religioossuse mõju all ning pidasin ainumõeldavaks täielikku tsölibaati (ka taimetoitlust ja maailma põlgamist jne)

  4. Tore, kui räägivad inimesed, kes ei tea asjast midagi. Muidugi 30 selt kujutad ette, et 50sed on kortsus ja sent surmale võlgu, aga see pole nii. Küll see aeg saabub kunagi ka neile.
    Mees üle 55 ja ise veidi noorem ja ei mingeid probleeme.Loodan, et veel kauaks kauaks.

  5. Ramloff, kas sinu praegune aseksuaalsus on seotud sinu religioossusega? Või pettumisega? Või hoopis soovi puudumisega?

    • Ehk pakuks välja hoopis variandi: kohanemine reaalsusega😉. Religioossusega pole see enam üldse seotud, ma pigem näen enda ühe funktsioonina siin ilmas võidelda kõigi vaba seksuaalset väljendust segavate religioossete tõekspidamiste vastu (see võitlus on seda õigustatum, mida vähem ma ise sellest kasu saan). Pettumused? Hm … võiks ka nii ütelda, ehkki mina ise pigem siinkohal räägiks loogikas – ses mõttes loogikast, et ma ei näe mingit loogilist võimalust, et keegi, kes mulle meeldiks võiks mind atraktiivseks pidada – jah, sellest väljapoole jääb ime … aga imedesse uskumisega on teadagi kuidas. Soovi puudumist otseselt pole … ehkki ma ausalt üteldes ei tea, kuidas kõik see värk peale 9 aastat täielikku eemalolekut (ja see tähendab ka puudutusi ja suudlusi) üldse funktsioneerib.

      • Ma olen ka seda meelt, et suurtes religioonides on liigagi palju piiravat: ei tohi seda, ei tohi toda. Nagu see usukuulutajast daam seal Kadi Kõusaare saates rääkis – et jumal keeleb homod, naise valikud ja igasuguse loovuse seksi teemadel. Kui jumal nii hea on, siis miks loomulikke asju keelata?

      • Ära sina küll Ramloff tule siin rääkima ilusat jutt. Sa oled alatu ja valelik inimene. Ja võimalustest pole sul ka puudu. Mitmed naised on end sulle lausa ise pakkunud, aga vaat mees ei taha,.. mees, kujutage ette, tahab hoopis teise mehe sitasoolikas sonkida ja põlgab kõik naised, kes temale oma armastust pakuvad ära. Tead ramloff, pederastidest mehed on kõige põlastusväärsemad kõigist inimestest üldse!!! Ja sina eriti, sest sa oled naiste tundeid mittemiskiks pidanud ja need ära põlanud. Selle eest kõrbed sa igavestes tulepiinades, mis on kvardillion korda piinarikkamad kui kõige suuremad piinad siin maapeal ja ikka oled sa miljardeid kordi vähem karistatud saanud kui oled ära teeninud. Kõik naise armastuse ära põlanud homod põlevad piinades ja pea silmas, sa kõnged vaikselt ja piinarikkalt lähema paari aasta jooksul. Ja sinu räpase homohinge peale ei sülita ka keegi, sest isegi süljega selle puudutamine määriks.

        ______________________________________
        KATARINA:
        Ma ei jaga selle kommenteerija arvamusi ja leian, et antud kommentaar ei ole hea tavaga kooskõlas. Lasen selle kommentaari üles vaid põhjusel, et ma tahan sellele kommenteerijale avalikult vastata.

        Kommenteerija e-mailiaadress: Klaarika.haava@gmail.com
        Kommentaari IP-aadress: 194.126.101.133

      • Vastuseks kommentaarile: “Ja sina eriti, sest sa oled naiste tundeid mittemiskiks pidanud ja need ära põlanud. Selle eest kõrbed sa igavestes tulepiinades, mis on kvardillion korda piinarikkamad kui kõige suuremad piinad siin maapeal ja ikka oled sa miljardeid kordi vähem karistatud saanud kui oled ära teeninud. Kõik naise armastuse ära põlanud homod põlevad piinades ja pea silmas, sa kõnged vaikselt ja piinarikkalt lähema paari aasta jooksul.”

        Mina leian, et sellised äärmuslikud kristlased pole kuidagi teistest paremad. Pigem vastupidi. Kui siin oma pattude eest põlemise usku kuulutad ja teisi süüdistad, siis meenuta, mis olid seitse surmapattu. Kaks neist on sinu kirjas esindatud. Sa olid uhke ja õhutasid viha. Vaata parem endasse!

        See, et mõni mees mehi tahab või mõni naine naisi tahab, on tahtja enda asi, kui kõik toimub kokkuleppel ja sobivas vanuses isikute vahel.

      • Vastuseks kommentaarile: “Mitmed naised on end sulle lausa ise pakkunud, aga vaat mees ei taha”

        Klaarika, Sul on veider arusaam, et inimesed peavad tahtma neid, kes ennast ise pakkuma tulevad.

      • Ma ei kavatse oma sõnadest taganeda, Kui teiega nii juhtuks siis te käituksite, arvan et samamoodi. Ma avasin talle oma hinge, kogesin arusaamist ja toetust nagu ei elusees ja korraga kui ma oma tunnetest kirjutasin, kallab ta mulle pangetäie jääkülma vett kaela. Kui ta olnuks naisemees, siis ma polnuks nii pettunud aga tema naisele ära rääkinud. Aga lükata mind tagasi nii rõveda asja kui omasooiharuse pärast. SELLISED INIMESED EI TOHIKS TEISI KUULATA JA OMA MÕISTVUST DEMOSTREERIDA. Iseendastmõistetavalt soojeneb naise hing üles ja ta hakkab tundma. Ja siis visatakse talle näkku tõsiasi, et tegu on sodomiidiga. kõige põlastusväärsema inimrühmaga, keda ilm tunneb. Kui teiega sama juhtub, olete te kah surmani solvatud.

      • Ma olen suhelnud pikalt mitme mehega, kellele ma sobisin just oma soo pärast vaid sõbraks. Samamoodi, kui sinu peale ei saa solvuda, et sa vahvate naistega aset ei jaga, ei saa solvuda ka kõigi geimeeste peale vaid orientatsiooni pärast. Iseasi oleks olnud, kui just mees sulle ausalt oma eelistustest rääkimata sind suhtesse oleks meelitanud, siis oleks põhjust konkreetse inimese peale solvuda. Kõik geid sulle ju korraga liiga ei teinud.

        Kui mees naist lohutab ja kuulab, ei tähenda see kohe, et mees naisega suhet või intiimvahekorda tahab. See pole nii ka heteroseksuaalsete inimeste puhul. Me ei ela 18. sajandil. Meeste ja naiste suhted on palju enamate võimalusteaga.

        Ma tegelikult ei saa sust aru. Sulle pakuti ärakuulamist ja mõistmist, su vastu oldi aus ja ei loodud sinuga suhet, sa said teada ka ausa põhjenduse, viga ei olnud sinus kui naises – tegelikult läks sul ju hästi. Kas sa oleksid eelistanud kuulda, et sinuga ei looda suhet, sest sa käid ilgelt närvidele, sa oled mehe meelest rumal, su silmnägu või usuline kuuluvus ei meeldi talle, mees soovib sind vaid ühe öö seksisõbraks või sul pole piisavalt erutav keha? See, et geimees sind ei tahtnud, ei ole kuidagi sinu jaoks alandav, see on aus vastus.

        Muidugi on tobe olla, kui sulle ära öeldakse ja hirmutav, kui kuuled põhjusena ootamatult seletust, aga viha õhutamiseks ei anna see siiski alust.

      • kas on vahet, mil põhjustel vastassoost isik inimese tunded ära põlgab? Kui nt heteroseksuaalne vallaline mees on naisega sõbralik, mõistev ja kõike muud (ons seda siis nii raske ette kujutada?) ja naisel tekivad tunded, millele mees vastata ei saa… ons see siis paremini talutav?

    • Ma olen suhelnud pikalt mitme mehega, kellele ma sobisin just oma soo pärast vaid sõbraks.
      ………
      Selliste meeste bioväli on täiesti must, nad on inimvampiirid, kes toituvad teiste eluenergiast. Sinult ei tahtnud nad midagi muud kui naise Püha Eluenergiat. Kahjuks sina ei teadnud seda ja toidsid selist vampiiri oma eluenergiaga. Sellise energia lekke tõttu võib nüüd sinu enda laps haigeks jääda või isegi samasuguseks sodomiidist biovampiiriks kujuneda. Taolised mehed on kõik pimeduse ja kurjuse teenistuses, peale surma lähevad nad kõik hingede sulatusahju. Nende ainus lootus on võtta vastu naise armastus ja selle armastuse jõud võib neid päästa ja neid Loojaga lepitada. Naise armastus on selle maailma kõige puhtam energia. Ka tavalises nais-mees suhtes on naine, kes puhast armastust jagab. Kahjuks naised ei tea, kui eilised nad on. Iga naine on Jumalanna, Looja paremal käel istub naine, mitte mees. Mees on mateeria ja madal seksuaaltung, vaid naine suudab meest ülendada loomast kõrgemaks. Seetõttu, kui sodomiit põlgab ära naise armastuse, on see õudsam kuritegu siin ilmas. Lemuurias hukati selle eest aeglaselt ja piinarikkalt, see oli kõige suurem kuritegu, kõige suurem kuritegu. Nii jube on see tegu.

      ——
      “Ma olen suhelnud pikalt mitme mehega, kellele ma sobisin just oma soo pärast vaid sõbraks. Samamoodi, kui sinu peale ei saa solvuda, et sa vahvate naistega aset ei jaga, ei saa solvuda ka kõigi geimeeste peale vaid orientatsiooni pärast. Iseasi oleks olnud, kui just mees sulle ausalt oma eelistustest rääkimata sind suhtesse oleks meelitanud, siis oleks põhjust konkreetse inimese peale solvuda. Kõik geid sulle ju korraga liiga ei teinud.”
      ——
      Kui mees naise ära kuulab ja lohutab, on see juba naise usalduse võitmine. Mehed seda tavaliselt ei tee. Kust pidin mina teadma, et ta lohutas mind mitte sellepärast, et ta mind kui naist armastas. Kuidas pidin mina teada? Milles te mind siin süüdistate? Et ma olin usaldav ja lasin sellisel koledal inimesel endas lootuse tekitada? Kust pidin mina teadma, et inimene, kellel on minu jaoks nii palju lahkeid ja sooje sõnu, on tegelikult alatu sodomiit, kes tahab mu püha energiat ära varastada? Kuidas meie naised saame üldse maailmas elada, kui sellised sodomiidid vabalt ringi käivad ja energiat varastavad? Ja mind veel sõimatakse. Ja mind veel sõimatakse, sest ma julgen asju õige nimega nimetada.

      • Selline suhtumine on mehi halvustav. Ka meestel on tunded. Nad pole mingid halvamainelised iharad saatanad. Nad on inimesed. Nagu naisedki.

      • Ei ole halvustav.
        Naine on armastuses niikui Päike. Päike kiirgab välja oma soojust ja valgust.
        Mees on armastuses niikui Kuu. Temal endal soojust ja valgust ei ole, aga ta kiirgab teistele teda armastava naise soojust ja valgust.
        Ilma naiseta mees on tühi ja kõle. Nagu kuu pind. Naine on Universumi soojusallikas, sest naise kaudu tuleb maailma armastus.

        Nii mehed kui naised ei õpi aga kumbki enne tõeliselt armastama, kui ei ole siia maailma vähemalt üht last sigitanud või sünnitanud.

        Kes on selle järgi homomehed? Nad on tühjad ja kõledad, sest endal neil armastust ei ole. Nad heidavad kõrvale naise ning nii ei saa nad ka naise armastust maailmale kiirata. Jääb järele vaid üks SUUR tühjus, mistõttu sellised inimesed imevad endasse teiste armastuseenergiat ja hingeenergiat, ükskõik kus nad ka ei viibiks.

      • Aga lesbid? Kas selle teooria järgi kiirgavad nemad topelt?

      • Lesbides pole midagi halba. Uut elu küll ei sünni, aga see on Armastus. Universumi jaoks on kuritegu vaid kahe armastuseta olendi ühtimine ja suhe.

      • Kui päike parasjagu kuu peale ei paista, siis kuu sellest halvemaks ei muutu… Ta lihtsalt on meie silma jaoks märkamatum. On planeete, kus on mitu kuud, mis rõõmsalt tiirlevad ja teinekord varjus on… Ka varjus taevakeha on eelkõige taevakeha. Ja inimene inimene.

        Lesbid head, geimehed pahad – on mingi kristliku või new age teooria suvaline tõlgendamine. Selliseid teooriaid saab igaüks vaenu õhutamiseks luua.

        Rassistliku, homofoobse või misiganes muu vaenu õhutamine on ikkagi vaenu õhutamine, ükskõik millise peene teooria taha seda ka ei peideta.

      • Vastus kommentaarile: “Lemuurias hukati selle eest aeglaselt ja piinarikkalt, see oli kõige suurem kuritegu, kõige suurem kuritegu. Nii jube on see tegu.”

        Lemuuria ja lemuurlased ei ole just parim parim näide. Samamoodi nagu ei teata tegelikult Atlantise kohta mitte midagi peale legendide ja oletuste, mis võivad olla muinasjutud, ei teata ka Lemuuria kohta.

        Kui legendi hetkeks uskuda, siis uppus Lemuuria umbes viimase jääaja paiku. Sa ei tea sajaprotsendiliselt isegi seda, mida tegid või arvasid tollased eurooplased, kuidas sa siis tead lemuurlaste hingeelust pajatada.

        http://web.zone.ee/abx/?scifi=abx/mystika/kadunudmaad

  6. Ei usu, et keegi neist kommenteerijatest nt Madonnat vaadates ütleks, et 50sed ei tohiks enam seksuaalelu elada…

  7. Olen 56 ja katsugu ainult keegi mind maha kanda, siis….🙂 Kui kõik toimib ja klapib, on see kõik ainult nende inimeste vaheline asi, mitte kellegi teise mure.
    Intiimelu ongi intiimne-pole seega teistele kuulutamiseks ega teistele peamurdmiseks.
    Nooreks ei jää kahjuks keegi ja saades 50, räägivad nad sootuks teist juttu! See vanus tuleb ning vägagi ruttu….

  8. Mina olen 30 ja peale. Ja sel aastal armusin kellesegi, kellel on vähemalt 50 eluaastat. Seksuaalsuse puhul ei ole oluline ainult see, kui kortsus keegi on. Minu jaoks on seksikus tugevalt seotud intelligentsiga. Ja sellest pole ühel 50 või 60 aastasl küll puudust.

  9. Ma usun, et kui inimene on jäänud üksikuks, siis raske on minna kedagi otsima olgu vanust 30 või 60. Seega, see on nagu Ramloff kirjutab “Soovi puudumist otseselt pole … ehkki ma ausalt üteldes ei tea, kuidas kõik see värk peale 9 aastat täielikku eemalolekut (ja see tähendab ka puudutusi ja suudlusi) üldse funktsioneerib.” ja mida kauem aeg edasi läheb, seda ebatõenäosem see on.
    Seega kel on keegi, pidagu suhet elavana, miski ei kesta kui jätta see hooletusse.🙂

  10. Katarina, oled tubli, salkan vahel su blogisse, mina olen ikka üle 60. juba, kuid seks pakub ikka mõnu….hing on ka veel noor… olen Siberid, rasked haigused jne. üle elanud…aga nüüd on kõik OK..elukaaslane noorem…lapsed laiali ja lapselapsedki suured, aga seks on ikka oluline..Kõiki kaunist sulle!

  11. Isver susver jesver…

    aa, need “arvajad”, kelle käest sa teada tahad, kui vanalt nad ennast maha kanda lubavad, arvavad ilmselt ka ühtlasi, et nad kas 1. ei vananegi,
    või
    2. surevad umbes 30-40 a vanuses üldse maha.
    “Mina küll vanaks elada ei kavatse” on naiivikute tavaline hoiak.
    Teised käärid, paraku, ongi seal, et best before naistel isu on, aga neid ei taheta, ja sobivas eas meeste arv kahaneb kiirelt. Samas, kui inimene ei näe kaubanduslik välja, kas talle peab olema siis keelatud tunda iha, evida vajadusi ja tundeid? Ihade rahuldamine sõltub võimalustest, aga nendest rääkimine, miks seda keelata? Allasurutud tungid tekitavad kannatusi. Mitte rahuldamata tungid. Vaid need, mida endale ei tunnistata.

    Jah, üsna tavaline on, et naistelt peale 40nda eluaasta eeldatakse teflonist ja vajadusteta olemist.

Tänan sind kommentaari eest :)

