Viskame su koolikoti prügikasti!


“Emme, mind narritakse koolis…” kurdab seitsmeaastane.
 
“Miks?” jäin koheselt kuulama.
 
“Mul ei ole Lego Ninja spinnereid ja lahedat koolikotti. Teised ütlevad, et ma olen vaesur. Et mu kott tuleks prügikasti visata,” kurdab laps.
 
“No aga vanaema ostis selle koti sulle ju. Spordipoest ostis,” üritan lohutada. “See ei ole mingi kole ja katkine kott. See on vastupidav ja korralik ning üldse mitte kõige odavam koolikott.”
 
“Aga sellel pole lahedat pilti peal. See ei ole firmakas. Teistel on ergo…miimilised kotid,” seletab poeg.
 
“Ergonoomilised on see sõna. Ergonoomilised kotid on rasked ja hullult kallid. Sa niigi kurdad, et kott on raske. Me ju Prismas vaatasime… Ergonoomilised kotid maksavad 79 eurot. Selle raha eest saame tükk aega süüa. Anna andeks, aga 79 eurot on koolikoti eest liiga palju, isegi kui seal jalgpalli pilt peal on,” üritan seletada.
 
“Aga teised narrivad.”
_____________________________________
Minu meelest on lapsel kott igati korralik. Pehmendustega, praktiline, terve, puhas ja värviline. Ostetud spordikaupade poest. Vastupidav! Aga see ikkagi ei sobi multifilmidest ja tarbimishullusest ajupestud laste “ühiskonnanormidega”.
 
Mida teha? Räägid õpetajaga – saab laps kituka maine. Ostad koti – annad õppetunni, et nii saab asju välja pressida. Jätad ostmata – ohustad last narrimisega.
_____________________________________
Vaata ergonoomilise koti multikat Jänku Jussilt! 100% lastele suunatud reklaam!

16 responses to “Viskame su koolikoti prügikasti!

  1. Nokk kinni, saba lahti… Nokk kinni, saba lahti…

    Tänapäeval on need koolikotid üldse meeletult kallid, märkasin poes ühte sellist, mis maksis 129 eurot! Siis kui mina üks kord lapsed saan, maksavad koolikotid nagunii vähemalt 250 eurot.

  2. Need samad, mida Prismast 79 euroga osta sai, maksid Kaubamajas mu meelest üle saja euro. Kallis!

    Samas, korraliku koti saab ka 20-30 euroga. Kuigi mitte ergonoomilise ja multikakoletisega.

  3. Aga ma ei saa aru, kas siis tõesti kõik teised lapsevanemad muretsevad oma võsukestele nii kallid koolikotid? Ma tean, et lapsele tulebki parimat pakkuda, kuid kuskilt läheb ju piir ka. Minu meelest tuleks lapsi juba maast ning madalast õpetada, et kõiki kallid asju lihtsalt ei saa, sest raha ei kasva puu otsas.

    Nii et teed õigesti, kui sa talle seda koolikotti ei muretse (ja ma mõtlen just seda, et seletasid ju talle ka põhjuse ära).

  4. Ja lapsel ei ole kole, ajast-arust või katkine kott. Viisakas, mugav ja vanusele sobiv kott on tal tegelikult.

  5. Spämmi viskas ta mu kommentaari, kuhu panin lingi artiklile, kus öeldakse, et ei ole vaja mingit ergonoomilist kotti.

  6. Ma arvan, et enne jääb selg kõveraks valesti arvuti taga istumisest kui ergonoomilise koti puudumisest.

  7. Eksjuus mii, aga ma olen vaadanud neid “ergonoomilisi koolikotte” laste küljes rippuvat ja ma seni olen mõelnud alati, et huvitav, kuidas vanemad on saanud nõusse oma lapsed nii ebalahedaid ja värdjaliku disainiga kotte kandma? Kas last sunniti? Kas teda meelitatakse mingite asjadega? Ja sinna otsa, et seda vaesekest kindlasti narritakse nii koleda koti pärast. Aga vot siis, kuidas on hoopis lood. Olen imestunud. Ma oleks lapsena pigem kilekotiga kooli läinud kui selle jubedusega.

    • Sa võta veel üks ergonoomiline näpu otsa. Isegi tühjana on see raskem, kui lapse praegune kott koos vihikutega🙂 Kott on raske, võtab ruumi, masinas pesta seda ei saa, koti kaaneosa võib lihtlabaselt katki kukkuda / loopida jne. Kui selline katki läheb (on juhtunud mu tutvusringkonnas, et laguneb esimese kooliaastaga), siis kahju on ju arutu.

      • Aga sellist kotti taheti juba lasteaias, sest meilgi nähtud too lastele suunatud reklaamiga jänkujussi seeria.😦

        Teen kohe postituse, kuhu lisan selle paljuräägitud reklaammultika.

  8. novot, mina olen see, kelle lapsel on hirmkallis ergonoomiline Jeva kott. ilma mingite imepiltideta, ise valis kevadel enne koolimekut võimalikult lihtsa musta koti. ja ma olen selles mõttes maru rahul, et nüüd, kolmandas, käib ta ikka sellega, mingeid kulumisemärke ei ole raske ka ei ole, pigem vastupidi.
    trennikotiks on neljas aasta mingi Eckö Ltd kott, mille ostsin tutikana, aga mõtteu hinnaga ebayst. ei toeta selga niipalju ja koolitkotiks oleks kahtlane – ilmselgelt lõppeks see raamatute-vihikute koledate nurkadega.
    samas sai ka hoolega vaadatud ja nt Herlitzi kvaliteetkotid on minu jaoks väga jubedad, nagu kast seljas. Jeva on vähemalt pehme, kuigi jube kallis jah (kui ma ostsin, oli ca 700eek, nüüd ilmselt veel kallim) – aga kuidagi hoiab vormi.
    lühidalt, ropp raha oli ja enamvähem nutsin, kui ostsin, aga olen väga rahul ja laps on ka.

  9. Olen püüdnud lastele õpetada muude elutarkuste hulgas kahte asja. Esimesena loomulikult seda, et ära tee teisele seda, mida sa ei taha, et sulle endale tehakse ja teiseks julgust ja oskust vajadusel teistest erineda.
    See viimane siis praegu jututeemaks.
    Lastel on hea fantaasia ja miks siis mitte seda rakendada – eesmärk pühendab abinõu. Alati ei jõua ju karjainstinkti järgi käia. Ja pole vajagi. Lapsel peab olema julgust öelda, et SEE MEELDIB MULLE. Nüüd on ilmselt juba hilja öelda, et ema tahtis teist osta, aga MULLE EI MEELDINUD. Ei ole ju vaja öelda vastuseks, et meil ei ole nii palju raha. Või et minu oma on ka kallis.
    Oma põhiolemuses ei arvesta nii väikesed lapsed asjade hinda nii nagu meie, täiskasvanud, seda tegema oleme harjunud. Me ise õpetame neile seda pealetungivalt! Nende mõte töötabki süsteemis tahan- ei taha, meeldib- ei meeldi.
    Oleks see antud juhul valetamine? Ma ei usu.
    Võib ju lapsele anda paar käepärast õpetust, et mida vastata lollidele küsimustele. Selle teema saab kodus isegi vajadusel läbi mängida.
    Kui on muidugi mingi kamp, kes norida tahab, on iseasi. See on juba hoopis teine teema.

  10. seda küll aga nüüd minagi mõtlesin osta oma tütrele jeva koolikoti ja see jube kallis ka(66€)jube minu arust ikka raha puu otsas ei kasva ex.aga minu tütar ei jäta enne jonni kui selle koti ka saab

  11. Tere, Võin öelda, et väga häid koolikoti pakkumisi teeb http://www.niihea.ee , koguaeg ei ole pakkumine üleval aga suve algusest kuni suve lõpuni on kuus korra nädala ega pakkumine üleval. ned samad koolikotid hinnaga38-45€ , ei ole mingid multika tegelastega kuna ei poolda neid igasuguseid jamasi mis lastele kaela määritakse.Aga jamh ise ostsin ka sellise sealt ja väga rahul,see toetab ilusti lapsel selge,ei ole ebamugav ega ka raske. Samuti näevad lapse vihiku/raamatu nurgad viisakad mitte kortsus välja, kotil on palju helkureid ja veekindlad lukud. Hinnas oli ka pinal,raha/võtme/telefoni kott,sussi/trenni kott ja vihmakile ! Arvan et selle raha eest hea ost ! Soovitan teilegi🙂

    Aga kui ostetud teistsugune siis las laps julgelt ütleb norijatele, et vot mulle meeldib ja tahtsin sellist !

Tänan sind kommentaari eest :)

