Blogs.Station.ee tekitab küsimusi


Juhtusin sirvima Blogs.Station.ee keskkonda mitme jälgitava blogi osas. Muidugi on tore, et üks koondav keskkond blogipostitusi kajastab. Aga mõned asjad jäidki mulle arusaamatuks.

Näiteks lahter “Viitavad blogid”. Ma olen ise mitmele blogile viidanud. Mulle on viidatud, aga need viited paraku ei kajastu Blogs.Station keskkonnas. Olgu, ma olen uus blogija selle konkreetse veebipäevikuga, aga vanadel tegijatel on ka viitamised tihtipeale kajastamata. Kas Blogs.Station eelistab kindlat viitamise tehnikat? Või kindlat blogikeskkonda? Või kindlaid blogisid? Või on viitamist märkav tarkvara surnud?

Blogide autoriteedi edetabeli edetabeli selgitus oli näiteks selline: “Edetabel on koostatud blogide autoriteedi indeksi alusel. Blogi autoriteedi indeksiks loeme seda, mitmel korral on blogile teiste blogide poolt viidatud viimase kuue kuu jooksul. Näitame esimest 100 blogi.”

Kui vaadata postitusi blogijate A-listis, siis domineerivad mäenduseteemalised postitused, Photopointi postitused ja paar tavablogijat. Mäendusteemad on ülitugevalt esindatud, sest valdkonnas on ohtralt erinevaid (peamiselt siseringile suunatud) blogisid, mille omavaheline ristviitamine Blogs.Station keskkonnale sobib. Muud selgitust ma ei leia… Pole kuulnud, et Eesti blogimaastikku oleks tabanud mäendusteemaline hullus🙂

Teine küsimus tekkis veel. Mu vana blogi, mida ma juba ammu aktiivselt ei kasuta, istub ikka veel 551 kohal edetabelis  ja omab väidetavalt ühte viitamist, mis loomulikult on vale number. Samas mõni igapäevase sisu-uuendusega ja paljude viitamistega blogi on vaevu esituhandes või pole üldse edetabelis.

Äkki tasuks panna kuskile Blogs.Station keskkonda üles selgitus, mil moel blogide hindamine, viidete hindamine, edetabel jms täpsemalt toimib? Mina seda selgitust ei leidnud.

Ja ma pole üldse kuri, vaid lihtsalt nõutu🙂

2 responses to “Blogs.Station.ee tekitab küsimusi

  1. Vaatasin ka seda tabelit. Seal tundub tegemist olevat nimekirjas olevate blogide ristviitamistega. Kui viide tuleb mõnelt teiselt aadressilt, siis sellele ei omistata kaalu. Samuti on võimalik, et tähtsust omab ka viitaja positsioon tabelis ehk mida kõrgemal oled, seda enam omistatakse kaalu antud viitele.
    Ma ei ole registreerunud kasutaja ega näe ilmselt kogu infot aga isegi seda esiotsa nimekirja ei saanud ma teada. Seega pole taolistel paroolide taha pandud lehtedel erilist kaalu muude veebis olevate kriteeriumite järgi, sest keegi teine ei pääse seda lihtsalt lugema.

  2. mina näiteks ei taha seal olla, aga kuidagi olen sattunud. mulle absoluutselt ei meeldi keskkonnad, mis koondavad blogisid ja lasevad neid sinna lisada ükskõik kellel. blogtrees nüüd enam niisama ei saa, see on hea. aga tollel lehel saab. blogtrees muidugi ei töötanud tükk aega blogi maha võtmise funktsioon – kustutasin oma blogi konto alt ära, aga esilehele tulid postitused ikka. kirjutasin neile, kõigepealt ei saanud üldse vastust, teise kirja peale vabandati ja lubati, et varsti on korras… see oli mitu kuud tagasi ja no minu blogi jääbki esilehele ilmuma, sest isegi kui kustutamine nüüd töötaks, siis ma juba olen ennast juba ära kustutanud, seega pole enam midagi kustutada… ei viitsi protsessida, kauaks mind selle vana aadressi peal enam nagunii ei ole.

    mis siis, kui blogi omanik ei soovi sellist tähelepanu? ja ärge tulge ütlema, et kui ei soovi tähelepanu, siis kirjuta parooli alla. on küllalt neid, kes tahaksid kirjutada avalikult, aga mitte olla kajastatud mingitel blogilehtedel. see peaks olema iga blogija enda valik, ainult autor peaks saama oma blogi lisada.

    ma loodan, et jõuan uueks aastaks uude kohta kolida. blogtreesse ennast enam ei lisa. ja noh, võib ainult loota, et mind blogstationisse ka ei lisata.

    mitte et mul oleks midagi varjata, aga põhimõtte küsimus. need, kes mind lugeda tahavad, leiavad mu üles nagunii, google’i otsingut ma ära ei keela. linkimised-viitamised teiste blogide poolt, seda nagunii. aga blogtree ja blogstationi taolised lehed jäägu nendele, kes soovivad seal olla. mina enam ei soovi…

Tänan sind kommentaari eest :)

