Kuidas lüüa alla elavhõbedata termomeetrit?


Olen juba kolmandat päeva haige. Seega, otsisin välja ka kraadiklaasid.

Digitaalne termomeeter teatas kahel korral, et mu temperatuuriks on 88,8 kraadi ja seejärel, et olen 35,8 kraadi jahe. Suus hoituna andis mõõdik tulemuseks  36,0 kraadi. Kuna erinevus 88,8 ja 35,8 vahel tundus olevat piisav, et kahelda, otsisin välja mittedigitaalse kraadiklaasi.

Ravimikarpi revideerides selgus, et mul pole kodus enam ühtegi elavhõbeda kraadiklaasi, kuigi mäletasin vastupidist. Seega pidin leppima keskkonnahoidlikuma alternatiiviga. Miks leppima? Aga seetõttu, et nende palavikumõõtjate allalöömine on paras vaev.

Tundsin elavhõbedata kraadiklaaside “taltsutamise rõõmu” juba viimasel nädalavahetusel Tartus Maarjamõisa haiglas sõpra külastades. Seal õnnestus mul sarnase kraadiklaasi alla löömine üsna hästi. Kodus polnud kahjuks abi ka imetabastest randmenõksudest, mis Maarjamõisa haigla kraadide peal hästi toimisid.🙂

Hakkasin siis uurima, kas kraad on katki või olen mina kehva lööja. Leidsin veebist õpetuse, mille kohaselt saab kraadiklaasi alla lüüa, kui seda veidi käte vahel soojendada. Hoidsin siis kraadi mõned minutid peos ja proovisin uuesti. Tulemus – üllatu, üllatus – oli väga hea. Kraadiklaas sai nagu niuhti alla löödud.

Kraadimine näitas 37,6 , mis paraku erines digitaalse termomeetri mõlemast näidust.

Eelnevast oluline järeldus: elavhõbedavabad kraadiklaasid tuleb alla lüüa kohe pärast kehatemperatuuri mõõtmist, sest siis ei pea neid eraldi soojendama.🙂

Jälle targem!

_________________________________________
Kraadiklaasidest kirjutas ka L@ssie.

4 responses to “Kuidas lüüa alla elavhõbedata termomeetrit?

  1. mina siunasin ka digikraadiklaaside suutmatust õiget temperatuuri mõõta, kuni keegi juhtis tähelepanu sellele, et äkki on patarei tühjaks saamas. ma olin selle aja peale jõudnud juba muidugi uue osta😛

  2. Elavhõbedavabal kraadil võiks olla kaasas juhend, kuidas seda kergemini alla lüüa.

  3. Kasulik informatsioon. Elektroonilisi ei usalda üldse, pole mul siiamaani veel õnnestunud osta sellist, mis loogilisi numbreid näitaks. Ka täitsa täis patareidega mitte.

  4. Olen märganud, et kui hoida digitaalset termomeetrit all seni, kuni ta teeb vähemalt kaks korda oma piiksu, näitab ta hoopis targemat näitu.
    Teine kavalus on panna see kaenla alla nii, et näed skaalat. Sel viisil tema järel kogu aeg salaja luurates selgub, et olenemata piiksudest (erinevad mudelid teevad seda kuidagi erinevalt) tõuseb näit veel hulk aega peale piiksumisi. Vahel tulebki ~sama kaua all hoida kui tavalist. Siit moraal – õige näit võiks olla siis, kui see enam ei tõuse. Nii sain suhteliselt lähedased tulemused. 88,8 on muidugi ilmselt liig- mis- liig!
    Elavhõbedatermomeetreid teadagi kahte liiki – ühed, mis ei tõuse üles ja teised, mis ei lähe alla!

Tänan sind kommentaari eest :)

