Kuidas leida jalanõusid kõndivale inimesele?


Ma ostsin kahe kuu eest mugavad sportlikud kingad, millega lootsin vähemalt selle hooaja hakkama saada. Olen inimene, kes liigub palju jala ja eeldan, et kingad, mida ma kannan oleksid mugavad.

Algselt plaanisin osta matkajalanõud mõnelt tuntumalt firmalt, aga mul ei õnnestunud leida musta tooni jalanõusid. Seetõttu valisin matkajalatsite asemel sellised, millel oli märge “vabaaja jalanõu”. Sama hästi oleksin võinud raha prügikasti visata!

Esimesel kandmispäeval murdus metallist ühendus, mis pidi kinni hoidma kinnituskrõpsu.  Lasin kingad parandada. Sain need alles hiljuti parandusest kätte. Nüüd lagunesid mõlemad tallad. Läksid lihtsalt päkkade alt lõhki ja kõik!

Plaanisin viia kingad taas ekspertiisi, aga kahjuks ei suuda ma leida tšekki. Proovin homme veel otsida, aga olen leidmisvõimalustes kahtlema hakanud. Tšeki “kindlasse kohta ära panemises” ei saa ma kahjuks süüdistada kedagi peale iseenda…

Kahjuks ei ole need esimesed keskmise hinnaklassi jalanõud, mis lagunevad nädalatega😦

Krt küll, kas tõesti tehakse tänapäeval tavalisi kingi vaid invaliidide või surnute tarbeks. Ma ei ole invaliidistunud autoomanik, kes suudab käia koduuksest autoukseni ja tagasi. Ma kõnnin 2-3-4-5-6 kilomeetrit päevas.

Kui kingad on vaid väheliikuvatele isikutele mõeldud, siis olgu neil vastav märge peal. Näiteks, kui tootja lubab, et nende kingadega saab kõndida 100 km, siis märkigugi nii. Kui saab 1000 km, siis olen nõus kingapaari eest ka rohkem maksma.

Seni kehtib aga järeldus: kui tahad normaalseid jalanõusid, mis kestavad, osta ekstreemtingimuste matkajalanõud. Muud käimad on inimestele, kes vihkavad raha ja soovivad saada iga kuu või vähemalt kord kvartalis uut kingapaari. Ahjaa, nööridega jalanõud on vastupidavamad, kui krõpsudega eksemplarid.

8 responses to “Kuidas leida jalanõusid kõndivale inimesele?

  1. oeh, kui tuttav.
    mina investeerin juba aastaid Ecco jalanõudesse. sellised kinga-tossu vahepealsed mustad ja viisakad käimad peavad mul vastu 3-5-aastat, talvesaabastega õnnestus ka 5 hooaega jutti käia.
    olen ka jala liikuja – juba lapse lasteaeda viimine-toomine teeb iga päev 6km, muud käigud veel otsa.
    ja veel – minu mees, kes on eriline “jalanõusöödik” käib Ecco tossudega (või siis peenelt öeldes vabaajajalanõuga) 2-3 hooaega. tema puhul kestab aga hooaeg märtsist detsembrini.
    edu jalanõuotsinguil!

  2. Tšeki asemel aitab ka kontoväljavõte, ma olen kuulnud.

  3. Tahtsin ka just Eccot soovitada. Mul on matkakingad, ostsin teised 2003.a. ja need on nii mõnedki mäestikud üle elanud, pluss veel igapäevane tavakäimine, mida on olnud oi kui palju.
    Maksin nende eest tookord küll päris korralikult, eurodes mingi 120 kindlasti, aga kui see nüüd 8 aasta peale ära jagada, siis tuleb 15 aasta kohta🙂

  4. Ecco sobib, nagu eelpool kirjeldatud. Lisaks soomlaste Pomar, nemad ka teavad, et jalanõudega liigutakse ja et sügisel sajab vihma. Ja et talvel on külm.
    Ja kuigi hind ei ole just kehvade killast, siis tõesti ekstreemsport, ehk siis Matkasport. Iial ei unune kommentaar sealt oma esimest jopet ostes – sa tüdined sellest enne ära, kui see katki läheb – see oli üle 10 aasta tagasi, jope siiani rivis, ehkki mägedes sellega enam ei käi, pikapeale tuleb vihm õmbluste vahelt pisut läbi…

  5. Timberland on ju Eestis müügil, ei? Neil on küll kenasid “vabaaja jalanõusid”, mis on vastupidavad…

  6. Eh… Mina’i ole siiamaani koskilt löüdnü’ indäsugutsele pallu jala nink velossipeediga kulgevale miisterahvale sobivalt vastapidävid käimasid… Tootjast, innast, materjalist ja tegumoest olenemata laguva’ tsirka 3 kuni 5 kuuga puhta är.
    Tüümihe jalavarjega jo egäl puul ei käi, mudu pruugiss noid. Noo’ omma ainuma’, mes piisavalt kavva kestävä’. Mia koperda’ talviti joba 5 aastat üttejutti Wolverine’i saabastega. Libisemiskindel tald, teräksegä tugevdetu nõna’, vett kah piävä’, jne. Alles nüit nakseva’ vähäkse kulumise märke ilmutama.
    A’ tiatride vai restode säändsigä jo ei lää…

  7. veebruaris tekkis mul täiesti hilinenud mõte korralike talvesaabaste soetamise vajalikkusest – otse loomulikult oli 41-42 numbri valik selleks ajaks olematu. käisin küll kõigist poodidest küsimas ja mõned üksikud isegi olid, aga välimuselt ei meeldinud ükski, nii et ostmata nad tookord jäidki. ecco oleks olnud esimene eelistus, rääkisin veel pikalt nende müüjaga, sain teada, et on olemas gore-tex, veekindel ja samas hingav materjal, kuid sellest olid neil tehtud vaid täitsa matkasaapa välimusega jalatsid, mida ma igapäevaselt küll kanda ei tahtnud…

    nüüd sügisel läksin uuesti talvesaabaste jahile – just varakult, et oleks rohkelt valikut. käisin läbi kõik kristiine kingapoed, seekord jäi ecco juhtumisi viimaseks. ja kui kõigis teistes poodides olid soojad saapad tohutult igava välimusega, siis just eccost leidsin ideaalsed saapad, mis mulle välimuselt väga meeldisid ja ennäe imet, olid ka gore-tex.

    no hea küll, ideaalset pole olemas, need käivad vähemalt praegu veel veidi raskelt jalga… aga usun, et ajaga läheb see mõnusamaks. ja kui juba jalas, siis on mugavad. nii et ma ootan kannatamatult külma ilma😀 ja loodan, et järgmised viis talve on mureta.

  8. Timberlandi valik paraku, minu silmis, kuidagi igavaks ja kalliks muutunud. Sain oma viimased 3 paari isekõndivaid Pomari tehasest Pärnust.
    Kui raha nati rohkem ja vaba-aega ka, siis Matkaspordist Garmont.
    Päikest!

Tänan sind kommentaari eest :)

