Kunst versus sodimine


Mulle meeldib, kui linnakultuur pole üheülbane ja inimesed saavad linnapildis ennast väljendada. Olgu selleks eneseväljendamiseks siis eramaja värvi valimine, aia kujundamine, kudumisgrafiti, linnaaiandus või tänavamood.

Mulle meeldib ka hea kunsilise maitsega tehtud joonitusgrafiti ja tasemel sõnumiga tekstigrafiti. Aga asi, mida ma üldse ei salli on seinte sodimine. Mul läheb meel mustaks vaadates neid mõttetuid sirgeldusi. Pole tegu! Pole nägu!

Allkirjalaadne sirgeldus peaks idee poolest väljendama sodija kohalogi: “Mina olin siin! Et te seda järgmised 5 aastat märkaksite!” Muud mõtet sellel pole. Umbes sama nagu koer, kes iga posti juures jalga tõstab.

Kui see seinasodija väljendaks rõhutud osapoolena oma poliitilist meelsust, võitleks mingi olulise vaate eest või jagaks tõeliselt head huumorit, siis võiks veel kunstimeele puudumise kuidagi andestada, aga muul puhul mitte.

Ilma põhjapaneva sõnumi või kunstielamuseta on sirgeldamine samasugune vara rikkumine,  nagu seda on kivi aknasse viskamine. Keegi peab ju selle sirgelduse üle värvima või maha pesema.

Mida mulle annab nt kiri “Raiks diip” igas bussipeatuses terve linnaosa piires? Mitte midagi muud peale teadmise, et üks inimene jäksas pihustivärvi osta ja tal polnud piisavalt oidu seda asjalikult kasutada.

Sodimise kurb kõrvalmõju on ka see, et asjalikud grafitimeistrid pannakse sodijatega ühte patta ja nii jäävad linnapildis sündimata mitmed rikastavad seinamaalingud, mis muidu oleksid olnud vaid kokkuleppe küsimus.

2 responses to “Kunst versus sodimine

  1. Ilma luba küsimata ei tohiks heal tasemel maali ka teise majale jätta.

Tänan sind kommentaari eest :)

