Raamatumäng horoskoobi asemel


Ma olen aastaid mänginud ühte mängu – mängu, mis on mõnikord hirmutavalt täpne, teinekord hullult naljakas ja paraku mõnikord ka igav.
 
Mängu tarbeks leiad mõne olulise küsimuse, mis su elus praegu on, lähed raamatupoes raamatuleti juurde või astud kodus raamaturiiuli äärde, võtad vaatamata ühe raamatu, avad suvalises kohas ja loed vastust.
 
“Mis on täna oluline?” küsin. Haaran riiulist pruunikirjute kaantega lasteraamatu, mille kaanepildilt võib leida 12 lindu – 8 hane, ühe kure, ühe kotka, ühe öökulli ja ühe varese. Avan raamatu suvalises kohas, mis juhtumisi on 195. lehekülg ja leian ainsa suures kirjas teksti: “Teine raamat”. Selge! Võtan teise raamatu.
 
Käe ette jääb raamat mis räägib noore teadlase kujunemisest ja tema lapsepõlvest. Raamatu kaanel on lumised mäed, lennuk ja kaks meest… Hakkan lugema 187. leheküljelt.
 
"Järelikult oled sa valmis Ivan Vitaljevitšilt ainult 
sel  juhul vabandust paluma, kui õppenõukogu teeb 
selle kohase otsuse. Teiste sõnadega, sa ei pea 
ennast süüdlaseks. Noh olgu! Võtame teadmiseks 
ning asume järgmise punkti juurde." 

"... Väiklase enesearmastuse pärast oma tulevikku 
kaalule panna," meenus mulle. 

"Palun vabandust," ütlesin ma Lihho poole 
pöördudes kohmakalt. 

Aga Nikolai Antonõtš oli juba uuesti rääkima 
hakanud ja Lihho tegi nagu ta ei kuuleks mind.
 
Ma tõeti olen täna pidanud palju vabandama. Ühel korral vabandasin siiralt, sest ma olin süüdi. Teisel korral keeldusin vabandamast. Ja kolmandal korral vabandasin ainult sellepärast, et inimest, kes oleks pidanud vabandama, polnud kohal seda tegemas.
 
Mulle tundub, et raamatumänguga on nagu horoskoobiga. Me näeme seda, mida tahame näha.😀
 
Raamatusõpradele veidi bibliopeitust ka... 
Mis raamatutega on tegu?

5 responses to “Raamatumäng horoskoobi asemel

  1. Teine on raudpoltkindlalt “Kaks kaptenit”. Esimene kummitab ka silmamälus, aga pealkiri praegu ei meenu…

  2. Esimene on maailmakuulus teos. Eestikeelsena trükitud aastal 1971. Originaalis lasti välja 1926.

    Kaane peal on veel kaks tegelast, aga kui ma need ära mainiksin, siis poleks enam põnev.

    Raamat oli algselt mõeldud geograafia õpetamiseks lastele.

  3. Hilisem versioon esimesest raamatust oli minu teada kollaste kaantega…

  4. Nils Holgerssoni imeline teekond…äkki?

  5. Õige. Mõlemad raamatud ära arvatud🙂

Tänan sind kommentaari eest :)

