Tarbimisühiskond inimsuhetes


Kolmapäeval saab Selverist soodsalt osta koolitarbeid, neljapäeval pakub Maxima üliodavat Coca-Colat ja reedel tormab rahvas Rimisse lõhet ostma… Enamus meist on harjunud valima soodsaimat. Eeldame, et alati on valik. Ja pahandame, kui kaupmees on hinda tõstnud. Sobimatu hinna korral vahetame ruttu kaupmeest. Ja olgem ausad, mõnikord käime ka nn kodupoes, sest see on lihtsalt lähedal. Valitud kaubaga ökopoodidest või otse tootjalt tarbijale valikuid teevad vähesed.

Mulle hakkab järjest enam tunduma, et tarbimisühiskonna mallid on jõudnud ka inimsuhetesse. Suhteid tarbitakse vastavalt sooduspakkumistele ja reklaamile, mitte vastavalt vajadustele. Ja kui sooduspakkumisi pole, minnakse kodupoodi, sest see on lähedal.

Ma olen vist üdini vanamoeline, aga mulle tohutult meeldib, kui inimestega suheldes ma tunnen ka nende tausta. Ja kui veel ei tunne, siis ma tahan seda tundma õppida. Tarbijana eelistan ma kestvuskaupa ja suhetes kestvussuhteid🙂 Siinkohal polegi vahet, kas mõelda sõprust, töösuhteid või isiklikku elu.

Paraku on kestvusega tänapäeval häda nii tarbijatel kui suhtlejatel. Asjad kestavad garantiiaja lõpuni ja inimsuhted uute sooduspakkumisteni.

Lõppkokkuvõttes ma kahtlen, kas me ikka oleme õnnelikumad, kui otsime suhtluses vaid uusi elamusi tegelikult oma kaaslastesse süvenemata. Võidab see, kellel on surres rohkem, tundub olevat reegel. Tegelikkuseks on aga elamine pinnapealsuses.

Kestvussuhted ei tähenda koheselt seda, et kaks inimest, kes on tuttavaks saanud peavad teineteisele hommikust õhtuni ainult silma vaatama ja puhtalt teineteise nimel elama. Ei pea. Suhelda inimestega, elust rõõmu tunda ja eesmärke saavutada saab ka nii, et laskutakse inimsuhetes pinnavirvendusest sügavamale.

Minu meelest ei ole elu Facebook, kus igale uuele vastutulijale tuleb “LIKE” nuppu vajutada ja kiiresti edasi minna.

Tänan sind kommentaari eest :)

