Mõnikord on metsa all raha


Looduse teemad on mind köitnud aastaid. Ja üks parimaid tegevusi, mida vabal ajal teha, on käia erinevates looduskekkondades matkamas. Vahet pole, kas liikuda metsas, linnapargis, soos või mererannal, alatasa võime sattuda erineva prügi otsa. Mõni varasem matkaja on jätnud salatikarbi rabatee kõrvale, teine seltsimees on visanud pilsneri pudelid põõsa alla ja kolmas kodanik on söönud krõpse otse mererannas. Selline lägastamine ja prahitekitamine käib mulle ausalt öeldes närvidele.

Paraku ei ole minu närviminekust või närvi mitteminekust kasu. Ainus, mis aitab ongi tegutsemine. Kui ma just väga muudes mõtetes ei ole, siis võtan paar prahikotti alati metsa minnes kaasa.

Prahi vastu aitab sellises olukorras ainult põhimõte, et kus näed viga laita, seal tule ja aita. Seega, kui leian loodusest sinna sobimatu (loe: inimese tekitatud) prügi, mille üles korjamine mind ei ohusta, siis võtan selle metsast kaasa ja toimetan prügile sobivamasse paika.

Nii saavutan kolm suurepärast eesmärki. Esiteks saab loodus puhtamaks ja ma ei pea ennast maha jäänud sodi pärast halvasti tundma. Teiseks olen eemaldanud prahi, mis võib potentsiaalselt ohustada mõnda looma või lindu. Ja kolmandaks, olen suunanud jäätmeringlusesse veel ringlema sobivad materjalid. Ahjaa, suviti matkates on ka neljas tore boonus. Mõnikord koosneb peaaegu kogu vedelema ununenud prügi maksumärkidega taarast.

Ma ei arva, et loodusest leitud ja kaasa võetud taara kogumispunkti viimine oleks häbiasi. Vastupidi! Taara kogumine ei tee veel kellestki pesemata asotsiaali. Kui aitad taaral jõuda sinna, kuhu see kuulub ja selle eest ka veidi raha saad, siis on ju kõik hästi.

One response to “Mõnikord on metsa all raha

  1. Pingback: Septembris kirjutasin keskkonna teemadel | Lapsuliblika blogi

Tänan sind kommentaari eest :)

