Allahinnatud, aga enamasti söödav


Viimasel paaril nädalal pole mul sissetulekutega kiita olnud. Nälgas ma pole, aga säästma pean. Soodsamaid hindu otsides olen märganud, et inimesed suhtuvad samas seisus toiduainetesse väga erinevalt. Näiteks, kui leib seisab mõned päevad meie enda kodukapis, siis see kõlbab loomulikult süüa. Ja leivasupiks on selline leib lausa ideaalne. Kui samasugune leib on poes allahinnatud toidu korvis, siis kiputakse seda kõlbmatuks pidama. Isegi allahindlus -70% ei too paljudele tarbijatele pähe mõtet, et äkki teeks soodsa ostu.

Sama teema on köögiviljadega. Kui kodus tuleb õunale plekk, siis lõikame pleki välja ja sööme õuna ikkagi ära. Aga kui poes müüakse poolt kilo üksikute plekkidega õunu 20-40 eurosendi eest, siis on need õunad küll “söödamatu solk”, mis ei sobi isegi piruka peale.

Ma tegelikult viskasin eelarvamuse sellise toidu osas oma peast välja juba ammu. Kõik sõltub ikkagi, kuhu ma selle toidu panen ja mis seisus on allahinnatud toit. Allahinnatud toidu peab alati kriitiliselt üle vaatama.

Kui ma vajan nt kooritud kurki merisigade toitmiseks, siis allahinnatud kurk sobib, kui sel pole peale muljutud koore muid kahjustusi. Või maitsestamata jogurt, mille säilivus kukub homme, see sobib täna ju veel väga hästi söömiseks. Samas külalistele ma allahinnatud toitu ei pakuks, mõni peaks seda lugupidamatuks🙂

Miks peaks sellise toidu poole vaatama? Esiteks säästab see oluliselt raha. Ja teiseks, nii aitad toitu mitte raisata.

Täna sai lõunaks tehtud suvikõrvitsaga munarooga, kuhu kõrvale panime oma aia kurki ja tomatit. Munad roa sisse olid ostetud tavahinnaga. Suur suvikõrvits läks aga maksma 9 eurosenti. Need paar lusikatäit jahu, mis kulusid, polnud ka üüratu väljaminek.

2 responses to “Allahinnatud, aga enamasti söödav

  1. Ise olen just vastupidist täheldanud🙂 Et kui hädasti oleks saiavormi jaoks veidi vanemat saia vaja siis hommikul õiget hetke maha magades jääb saiast ka ilma. Õhtul poest allahinnatud saia saamine on täiesti lootusetu.

Tänan sind kommentaari eest :)

