Mürgised teksad riidekapis


Taaskord sain kinnitust tõsiasjale, et uute riiete ostmine on igati vaenulik samm. Kahjuks kipun ma seda tõde unustama :D.

Läksin umbes kahe nädala eest Prismasse ja valisin sealt endale kenad ning hästi istuvad Dune teksad, sest viimane terve paar teksapükse otsustas minu kapist parandamatute riideesemete maale lahkuda. Ise olin veel rõõmus, et minu kehakujule on mõistetud miskit hästiistuvat valmis õmmelda.

Poest koju tulles avastasin, et nii mu paremale kui vasakule käele oli tekkinud sääsemuhule sarnanev sügelev punn. Ma ei pööranud sellele sündmusele esiti tähelepanu ja arvasin, et äkki mõjusid söödud puuviljad mu nahale ärritavalt.

Kuna teksad nägid jalas kenad välja, siis ei tihanud ma neid enne kandmist pessu panna, nagu ma uute riietega tavaliselt teen. Terve nädala kandsin teksade all sooje retuuse. Ma panin tähele, et sarnased plekid, mis esiteks kätel olid, rändasid ajapikku ka jalgadele. Punnirida nägi välja nagu kirbu teekond – täpselt mööda õmblust. See tundus juba kahtlane.

Nuputasin ja uurisin kodus, mis imeasi see mind küll nii hullusti ärritab. Uurimise peale leidsin seinalt laigukese hallitust ning arvasin seepeale, et äkki on punnides süüdi hoopis niiskus. Eemaldasin hallituse.

Paar päeva tagasi oli aga ilm nii soojaks läinud, et tõmbasin teksad palja ihu peale. Tulemuseks oli “kirburünnak” allapoole vööd :( .

Siis tuli mõistus koju ja sain aru, et ma polnud teksasid ju enne kandmist läbi pesnud. Olen korduvalt ajakirjandusest lugenud (eesti keeles lihtsal kujul seletatuna loe SIIT), kuidas inimesed pesemata uusi rõivaid kandes tervisekahjustusi ja allergiaid saavad, aga oma uute pükste juures unustasin elementaarse esimese pesu tegemata.

Panin püksid kiirkorras pessu. Eeldasin, et ega uus rõivaese mingit suurt ja pesemist vaja – plekke ju pole. Seetõttu valisin kiirpesuprogrammi ning kasutasin üsna väikest kogust pesuvahendit.

Järgmisena läksin seekord juba pestud teksades Sõpruse puiestee laupäevasele kontserdile Nõmmel. Koju tulles avastasin, et uusi punne oli juurde tulnud täpselt pükste alasse.

Nüüd panin püksid taaskord pesema, seekord koos intensiivpesu ja lisaloputusega. Jääb loota, et tugevam pesuprogramm peseb mürgid välja.

9 responses to “Mürgised teksad riidekapis

  1. Cool story, bro

  2. Eks homme saab teada, kas punnid hakkavad uuesti tekkima. Selle aja jooksul, kui ma uusi teksasid kandnud pole, on allergia leebemaks läinud.

  3. Ma isegi ei taha teada, mida selliste toodete tootmine teeb keskkonnale…..

  4. Artiklis millele sa viitasid öeldakse, et “keegi pole kunagi kurtnud” järelikult probleemi pole, tegu on absurdse temaga… Ja kui kellelgi oleks saanud teksapükstest allergilise reakstiooni siis oleks tema ka meediast läbi käinud. Ma tean see on tüütu ettevõtmine, aga ehk võiks tarbijakaitseametit teavitada. Või tervisekaitseinspektsiooni. Edasine toimuv oleks tore täiendus blogile ja lugejatel huvitav. Ja võibolla hakkavad müüjad ka sellele teemale tähelepanu pöörama.
    Huvitav mitu korda peaks enda teksapükse enne kandmist pesema…

    • Täna panin uued püksid lõuna ajal uuesti jalga ja nüüd pole enam reakstsiooni tekkinud. Ei sügele, ei tekita löövet.

      Arvan, et teavitan ka poodi. Kahjuks ei saa ma ostmist enam tõendada, sest teksade jalga sobimisel viskasin nende etiketid ära. Aga infot annan küll.

  5. Kui maksid kaardiga saad netipangast vaadata tehingunumbri. Selle järgi saab osavam müüja (mitte suvaline letitädi, natuke peab süsteemi teadma) andmebaasist tsheki kätte. Ja muide, see ülekandenumber töötab mistahes ostu puhul tehingut t6endava dokumendina. Lihtsat tuleb välja printida. Olen nii praakjalatseid tagasi viinud poodi ja muud ka.
    Lihtsalt…

Tänan sind kommentaari eest :)

